Skip to content

Blog

Vergroot je corporate identity met goede communicatiemiddelen

Als ondernemer is het belangrijk dat je opvalt tussen de concurrenten en in de gedachte van de doelgroep blijft hangen. Dit doe je door je herkenbaar te maken met een eigen huisstijl, waaronder je logo, stijl van je onderneming en natuurlijk de URL van je website. Dit wordt samen ook wel de corporate identity genoemd. Je moet er altijd voor zorgen dat jouw corporate identity zo verzorgd mogelijk eruit ziet, zodat klanten en zakenpartners zo veel mogelijk met jou in zee willen gaan.

Zorg voor eenheid

Het komt vaak voor dat beginnende ondernemingen hun corporate identity door mensen in hun netwerk laten doen. Denk bijvoorbeeld aan een goede vriend die zelf een logo voor je in elkaar heeft geknutseld of een neefje dat met Microsoft Word een folder heeft opgemaakt. Dit is allemaal hartstikke goed, maar de ervaring leert dat hierdoor je corporate identity een zootje wordt, zonder samenhang. Dit is verwarrend voor je doelgroep en daardoor zullen zij eerder naar de concurrent gaan waar alles wel netjes is geordend. Zorg er dus altijd voor dat jouw identiteit netjes is, dat het overal er hetzelfde uitziet en dat het voor je klanten logisch is dat alles bij elkaar hoort. Dit zorgt ervoor dat je geen inkomsten onnodig misloopt.

Online en offline identiteit

Je corporate identity moet overal goed terugkomen. Dit geldt voor zowel je online communicatiemiddelen als offline. Flyers, brochures, visitekaartjes en ander drukwerk moeten duidelijk zijn en de doelgroep moet meteen kunnen zien dat het over jou gaat. Gebruik daarom overal dezelfde stijl, vermeld de URL van je website en vergeet natuurlijk je logo niet. Alleen zo kan je ervoor zorgen dat je klanten weten wat ze van je kunnen verwachten en zullen zij zich meer vertrouwd voelen met jouw onderneming, wat weer tot winsten kan leiden. Straal daarom altijd op de beste manier uit wat jouw bedrijf zo uniek maakt en voer je corporate identity overal netjes en goed door.

Back To Top