skip to Main Content
Zakelijk Bloggen Jhinfo Verteld Meer

Het nut van zakelijk bloggen

Ben je ondernemer en denk je erover om een zakelijk blog te beginnen? Vooral doen! Een blog is eigenlijk niet meer weg te denken van een zakelijke website en levert je veel voordelen op. Zo kun je je vakkennis delen, ben je beter vindbaar in zoekmachines en maak je contact met potentiële klanten.

Zakelijk bloggen: deel je kennis!

Met een zakelijk blog kun je als bedrijf je expertise en vakkennis delen met (potentiële) klanten. Je kunt vraagstukken uit de praktijk gebruiken als basis voor je blog, maar je kunt er ook voor kiezen om veel gestelde vragen van klanten te beantwoorden. Op deze manier neem je eventuele drempels van potentiële klanten direct weg en bouw je aan een positief bedrijfsimago. Maar natuurlijk heeft een zakelijk blog heeft nog meer voordelen.

Betere vindbaarheid

Zo draagt een zakelijk blog bij aan de hoeveelheid relevante content op je website, waardoor je bedrijfswebsite beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. In je blog kun je hyperlinks verwerken naar andere webpagina’s en kun je relevante zoekwoorden verwerken, die eveneens je vindbaarheid verhogen. Een zakelijk blog zal op deze manier onderdeel uitmaken van je SEO-strategie, maar zal ook een bijdrage leveren aan je marketing.

Contact met (potentiële) klanten

Een zakelijk blog is heel geschikt om contact te leggen met (potentiële) klanten. Zo kun je je lezers een vraag stellen en ze vragen om een reactie achter te laten, maar kun je ook in je blog lezersvragen beantwoorden. Op deze manier betrek je de bezoekers van je website direct bij jouw bedrijf en expertise en stem je je boodschap af op je publiek.

Groot bereik door social media

Daarnaast kun je je zakelijke blog gemakkelijk delen op social media zoals Twitter en Facebook. Hiermee heb je snel een groot bereik en vergroot je de naamsbekendheid van je onderneming. Dit is verreweg het eenvoudigst te realiseren door een ‘share’- of ‘deel’-button toe te voegen aan je blog. Een zakelijk blog is hiermee eigenlijk niet meer weg te denken uit een zakelijke social media-strategie.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top